Sunday, 2 October 2011

Rugbymania!!

RUGBY MANIAAAAA!



RUGBY = 100% PURE NEW ZEALAND <3


Rugby World Cup 2011 on kiivaasti käynnissä! Must tuntuu et oon nyt alkanu ymmärtää vähä enemmän tosta oudosta pelistä 'missä ollaa kasoissa' niinku ystäväni Late taisi asian ilmaista <3.

Perjantai 9.9. oli avajaiset. Mulla oli takana pitkä päivä koulussa, valokuvausta ekat 3 tuntia ja sit espanjan koe 3 tuntia. Sieltä menin mun koulukaverille Lizelle ja oltii siellä vähän aikaa ja jatkettii sitte matkaa Taylorille. Mä rakastuin Taylorin taloon <3 se oli vähän maaseudulla, lammen rannalla ja puoliks veden päällä! Ja ihanan yksinkertasesti mut kauniisti sisustettu. Pikku hiljaa porukkaa alko kertyä ja paikalla oli suurin osa mun koulukavereista, noin 20 ihmistä ja sit me tehtii ihanaa pizzaa ja juteltii ja katottii sit lopulta avajaiset tv:stä. Oon jo kelannu monee kertaa kuin hienoa ois toisaalta ollu olla Aucklandissa ja nähä kaikki livenä mut toisaalt kuulin nii paljo sellast et kuinka ahasta ja ruuhkasta kaikkialla oli eikä sit ehk ois ollu fiilistä :P Mul ei oo yhtää hyvii yhteiskuvii musta ja mun kiwikavereista mut laitan heti ku saan sellasen otettua! :)

Namnam, omaan tän sulle Late ;)


 Mun eka rugbypeli oli mielenkiintonen. Sinä lauantaina mä menin mun toiseen isäntäperheeseen. Kaks muuta vaihtaria oli siellä ja meillä oli ihana päivä kierrellessä Albanyn kauppakeskuksessa ja seuratessa mun tulevan 8-vuotiaan hostpikkusiskon netballia. Illalla menin sitte ite peliin: Japani-Ranska-otteluun kannattamaan Ranskaa naama maalattuna patonkimaan lipun väreihin. Fiilis oli aika huima! :)


Vive le France!

Mun tokaan peliin menin torstaina 22.9. vaihtariporukalla ja voin sanoo että fiilis oli vielä parempi ;) Tällä kertaa vastakkain oli Etelä-Afrikka ja Namibia. Me päätettiin kannatta Etelä-Afrikkaa vaikka tajuttii että ois pitäny kannattaa pikku Namibiaa  koska North Harbour Stadium ( Albanyn eli mun kotipaikan rugbystadium ) oli täynnä eteläafrikkalaisia, joita North Shoressa asuu tosi paljon! Peli oli aika ykspuolinen mutta fiilis oli mahtava, kuulo hieman huonontu eteläafrikkalaismiesten huutaessa meiän takana afrikaansiks :)!!


Aito kannattaja. Finland <3 South Africa

Agathe, Ariane, minä, Abby, Catalina ja Agnes!


Jag och min Agnes


MURRR! Raakaa peliä.

Lauantaina tapahtu taas: mä suuntasin ensin meiän historiakurssin kans syömään Devonportiin sellaseen buffetravintolaan joka oli rannalla ja sit kävelin Devonportin lauttasatamaan mun tulevan hostveljen kanssa. Me mentiin salmen yli Aucklandiin ja harhailtii siellä hetki koska ootin Agathea joka on ranskalainen vaihtari. Me shoppailtii Agathen kans hetki, mentii sit sen kotona käymää ja tultii takas seuraamaa All Blacks- France peliä ja JEEEIJ tottakai All Blacks voitti! <3 meil oli mahtava ilta vaihtariporukalla ja mentii vast myöhää kotii :) Seuraavana päivänä mä tuhlasin ja ostin ihanan kesämekon sekä mustan bleiserin, MUT ne on Recycle Boutiquesta eli oon ekologinen jeij! :)

Uusiseelantilaiset todellaki on tosi urheilullinen kansa! Jokanen pikkulapsi on vähintää yhessä urheilujoukkueessa. Rugby on kansallislaji, krikettiä pelataan tosi paljo myös. Ja lacrossea. Ja netballia. Ja pyöräilyä. Ja monet kiwit rakastaa retkeilyä ja vaeltamista tosi paljon. Tulin just viettämäst viikonloppua Lake Taupolla joka on keskivälissä tätä pohjoissaarta, postaan siitä ens viikolla myöhemmin koska sit on aikaa ku torstaina alkaa loma mutta kiirettä pitää koska oon muuttamassa ihan just pois ja lisäks ohjelmaa on kasautunu ihanaa rakastan olla menossa <3

Hui, nyt on jo lokakuu, tuntuu et nyt ku on hullusti tekemistä nii aika rientää ja koht oonki jo takas Suomessa! o.O :) Mut nyt, mun matkalaukku makaa pakattuna lattialla ja on aika siirtyä eteenpäin, hetkeks Beverleylle asumaa ja sit tokaa perheesee.
Pohutukawa, New Zealand Christmas tree, kukkii jo. Haluun et tulee jo kevät ja kesä ja tää tyhmä sade loppuu.

<3 Lotta

2 comments:

  1. ekaks, mitä ne kiwit on? luulin eka et hedelmiä ja sit lintuja? eh. ja toi kuvaki todistaa että siin pelissä ollaan kasoissa! selkee kasapeli! :-D JA EIKS SIELLOO JOULUKUUSIA? MITÄS? :O sä järkytät mua koko aika lisää, ku toi on niin hassua että te vaihatte teiän kannattamaa joukuetta noissa peleissä. :D:D mitäs se on et kannatatte NZ ja sit kaikkii muitaki? :D rakastan tota pitsa kuvaa, pitsa on hyvää. syötii yks päivä pitsaa koulussa, tilattii äikän tunnilla pitsa ja mentii manalaa syömää se ruokkiksel =) mut se oli vähä liian suolainen, höh :(

    LATE <3

    ReplyDelete
  2. jEEEEEEEEEEE lotta kirjottanut olet!!:) vitsit tuun iloseks sun kirjotuksita tää oli kkiva ihanaa että sulla on kaikkea tommosta siellä! iha hassuaettä oot ihan rugby nyt:D oon just kirjottaas sulle kirjettä.. heeee <3:simni

    ReplyDelete