Thursday, 8 September 2011

Oon viime päivinä viettäny ihanan lepposia lomapäiviä! Koeviikko on ollu käynnissä mun koulussa joten mulla on tällä viikolla vaan kaks päivää koulua :) Sweet as!

Viime lauantaina minä och Agnes från Sverige päätettiin lähteä Aucklandiin ja sieltä jatkaa matkaa Agnekselle viettämään viikonloppua. Olin ekaa kertaa NZ-joukkoliikenteen kyydissä! Kaupunki oli aluks ihan autio koska kello oli vasta puol kymmenen aamulla mut me harhailtiin pääkadulla Queen Streetillä ja kierrettiin turistikauppoja. Me löydettiin aivan ihana pieni söpö kahvila sivukadulta ja syötiin ehkä nautinnollisin lounas! Lounaan jälkeen me eksyttiin Aotea Squarelle ja ihmeteltiin siellä olevaa lavaa mut sit sellanen opasnainen kerto että ALL BLACKSIEN TERVETULIAISJUHLA on tällä aukiolla puol viis. Mm! Kaikki Rugby World Cupin joukkueet toivotetaan tervetulleiks sillä samalla aukiolla kukin vuorollaan.


Flat White & Chicken Salad

South-Africa - Namibia!
 
Chocolate Cupcake

Me jatkettii matkaa mut ajateltii tulla takas. Mukaan tarttu söpö hame, rusettihiuspanta, All Blacksien lippu, esitteitä, karttoja, postikortteja, pari pinssiä ja liput South Africa-Namibia-peliin. Ku me oltii kävelty jo ympäriinsä ja lopulta päädytty Viaduct Events Centerin luo missä kaikki tärkeet tapahtumat liittyen RWC:hen tapahtuu me huomattii et kello on jo paljon ja melkee juostii takas Aotea Squarelle, minä raahaten jättikokosta sinistä Longchampia jossa mun kaikki tavarat viikonloppua varten oli. Hollie Smith oli lavalla lämppärinä ja me saatiin vielä kohtalaisen hyvät paikat. Lopulta n. 45 minuutin jälkeen All Blacks saapu paikalla koko KOMEUDESSAAN todellaki ja me oltii iha fiiliksissä ja heilutettii All Blacksien lippuja mitkä me ostettii ja räpsittii tuhat kuvaa. Ja me ei todellakaa ajateltu et meil ois mahollisuus saada jonku pelaajan nimmari mut niin siinä sit kävi et KEVEN MEALAMU tuli muitten pelaajien kans yleisön joukkoon signeeras meiän molempien liput!! <3 ah, Keven on ollu meiän lempparipelaaja siitä hetkestä lähtien ;)

The All Blacks <3
The All Blacks <3

I'VE GOT HIS SIGNATURE!!!

Kauheessa kaatosateessa me etittii bussipysäkkiä josta bussi Agneksen kotii lähtis ja mä raahasin mun isoa yökyläkassia mukana vieläki ja mun kädet oli iha kipeinä koska olin raahannu sitä koko päivän! Lopulta löydettii pysäkki jonka ohi oltii siis parii otteesee kävelty. Bussimatka vei 1,5 tuntia ja me oltii iha väsy koska oltii syöty ja juotu liian vähän. Lopulta me oltii kuitenki Whangaparaoassa. Ja sit me erehdyttii kattomaa Black Swan samana iltana. Hui se oli kauhee. Mut sit oli ihana kaatua sänkyy ja jutellaa kaikkee :) <3

Sunnuntaina oli isänpäivä. Me mentii yhen Rotarin kans isänpäiväkirkkoon ja sen jälkee lounaalle. Oli ihan huippua! Sit käveltii vähä biitsillä, leivottii brownieseja ja menti uudestaa kirkkoo: sellasee nuorteniltaa missä Agnes käy. Maanantaiaamu oli tosi nätti ja täl kertaa me käveltii biitsillä oikee kunnolla, päästä päähän. Ja kahlattii valtameressä, valokuvattii, ja nautittii auringosta. Tollasina hetkinä on aina niin onnellinen et on täällä.










Keskiviikkona B ja G kans ajettii pohjosee, Northlandiin, ja mentiin Kaurimuseoon. Kauri on yks kiwien kansallispuulaji ja aika suojeltu. Se museo oli aika huisi koska melkein kaikki oli tehty Kauripuusta ja me oltii siellä varmaa 3 tuntia. Ja ah mä taas huomasin kuin rakastan tota ihanaa maaseutua <3 mä muutan maalle. MIKS MUA EI SIJOTETTU MIHINKÄÄ MAALAISKYLÄÄÄÄÄ! No ei mut Auckland on iha jepa ;)

Tänää harhailin Ponsonbyn alueella mikä on mainostaa itteään lauseella 'Auckland's hippiest strip'. Ah ne ihanat putiikit ja kahvilat. Mmm <3

Mä ootan viikonloppua tosi paljon koska huomenna katotaa kavereitten kans RWC:n avausta ja lauantaina on Japan-France-peli johon mulla on lippu mun tokan isäntäperheen kans ja sit meen vielä ehkä illalla Aucklandiin kattomaan NZ-Argentina peliä huiiii rugbyntäyteinen paketti, ehkä tän jälkee mä ymmärrän jotai siitä oudosta pelistä? Sweet as!

Lotta

1 comment:

  1. jee lotta vähäks ootte söpöjä kunnon fanei nytteXDD saitte nimmaritki..cool!!!! harmi ku suomeesa ei oo rugbyy nii vois olla suomi uusseelanti peli ja voisit kattoo sitä ja sitten heiluttaa myös suomen lippua <3ja sit ne kamerat vois kuvata sua ja me nähtäis sun naama suomen telkkarista.... no mutta siis kuulostaa taas niin kivalle sun sepostukset että lukisin näitä vaikka joka päivä <3 oot ihhannaaaa t.sini

    ReplyDelete