Saturday, 27 August 2011

Joulupukki asuu Suomessa, minä Uudessa-Seelannissa

Kia ora pakehas <3!

5 viikkoa tällä saarella on tänään takanapäin mut aika monta vielä edessä :) eikä haittaa yhtää!

Viikko sitte oli orientaatioleiri ja se oli ihan huippu! <3 oli ihanaa tavata kaikki muut vaihtarit ja jutella ja jutella ja jutella ja pitää hauskaa koska me kaikki ollaan kuitenki samassa veneessä. Ei kukaa muu ymmärrä vaihtaria yhtä hyvin ku toinen vaihtari. Leiri oli Whangaparaoassa, n. 40 min täältä pohjoseen. Siellä oli siis kaikki inboundit eli me jotka ollaan täällä just nyt vaihdossa sekä kaikki outboundit jotka on lähössä tammikuussa vaihtoon, ja lisäks siel oli outboundien vanhempia, Rotary nuorisovaihdon komitean jäseniä sekä Rotexeja eli entisiä vaihtareita. Meil oli siis tosi hyvä porukka vaihtareitten kesken ja ootan taas et nähää porukalla, mikä on mahdollista viimeistään Marae-viikonloppuna (sellanen maorijuttu, siit lisää sit myöhemmin) lokakuussa. Mut voi olla et me eksytään porukalla Rugby-peliin, me sitä peliä ymmärtämättömät ihmiset. Eniten ootan 17 päivää eteläsaarella marraskuun lopussa, retkeillen ja vaellellen :')



The Orientation Group 2011!


Skandinavia + pari muuta


Viikonlopun aikana me istuttiin ja kuunneltiin puheita ja luentoja toisensa perään säännöistä ja johtajuudesta ja puhumisesta yleisön edessä ja vaihtariudesta yms mut toisaalta siinä välissä pidettii hauskaa ja valmisteltii iltaohjelmaa. Ja tottakai tärkein uutinen: Mun vaihtaritakki on alkanu täyttyä pinsseistä :') jeejee. Eli jaeltii vaihtareitten kans toisillemme pinssejä ja käyntikortteja hhih :) Paljoa ei tullu kyllä nukuttua mut sitäki enemmän tutustuttua ihmisiin ja pidettyä hauskaa <3

Suomi and Sverige! <3

Huomenna mulla alkaa jo neljäs kouluviikko. Koulu ja ihmiset siellä alkaa olla jo tuttuja mut mun on vaikee päästä esim mihinkää urheilujoukkueisii mukaan koska pelit on tältä vuodelta loppu :( mut tammikuussa sit, tammikuussa sit. Sit alotan lacrossen tai netballin tai molemmat!

Koulu täällä on muutenki ollu vähän vaikee alottaa nyt keskellä vuotta. Mun koulussa siis oikeesti opiskellaan ja mäkin sitä pääsen ja joudun tekemään hommia. Kohta vaa alkaa kokeet ja sillon ei oo muuta koulua. En tiiä mitä mä sillon teen, joko vissiin meen kaks vuotta nuorempien kans tai no voisin kyl ottaa pari lomaviikkoo ^^ mut se ois kyl tylsää? Kaikki kaverit on sillee et joo tehää sit kaikkee kokeitten jälkee mut siihen on nii pitkä aika ja nyt kaikki vaa opiskelee nää on tunnollisia :(

Eilen oli eka New Zealand cinema experience. Käytiin parin vaihtarikaverin kans kattomassa Glee 3D concert movie ja se oli hieno :) Tänää oli tarkotus mennä Aucklandiin shoppailemaan mut mennäänki varmaa vast ens viikolla.

Rugby World Cup 2011 lähestyy!!! Se on täällä tosi iso juttu, varsinki koska se pidetään täällä! Avajaiset on 9.9. mut siitä lähtien ku mä tulin tänne nii oon nähny mainoksia, krääsää, päivälaskureita ja kaikkea mahollista World Cupista. Rugby on täällä yks kansallislaji mut esim mun koulussa ei ees oo rugbyjoukkuetta ja aika monet ihmiset myöntää ettei ne ymmärrä rugbysta mitää. Noh, totta puhuen en mäkää. Oon yrittäny ymmärtää pelin ideaa kattomalla pari peliä mut must tuntuu et ymmärrän sen parhaiten ku meen livepeliin ---> mulla on lippu Ranska-Japani-peliin mun toisen isäntäperheen kans ja mennään varmaa viel kattoo joku vaihtareittenki kans :) Jeij, All Balcks rules! ( All Blacks on siis Uuden-Seelannin maajoukkueen nimi )

Mä rakastan maorilauluja <3 orientaatioleirillä me laulettii muutamia ja sit mä lainasin B:ltä Maori Songbookin jota aina välillä soittelen... haluisin oppii maorikieltä mut en tiiä sitte... mut tää kulttuuri on täällä aika monimuotonen yehaaa me likey :)

Tääl kaikki menee kaikkialle autolla. Mut mä oon päättäny et kävelen aina ku mahollista. Siispä kävelen välillä koulusta kotiin koska en aina jaksa oottaa tuntia et pääsen autokyydillä. Eikä se vie ku 40 min ko siin on pari ylämäkee mut hyvää hyötyliikuntaa se on. Ja sit oon kävelly Sunset Roadille ja tehny lenkkejä täs lähialueella, mä handlaan tän alueen koht aika hyvin :> Eilen autoin Sunset Roadilla puutarhatöissä ja sit B anto mulle muutaman greipin niitten omasta puutarhasta. Oi ku ois ihanaa jos pihalla kasvais greippejä ja persikoita ja sitruunoita ja päärynöitä ja kaikkee mitä täällä kasvaa :/

Rrrrr ootan et tää koearki tääl on ohi ja et ois loma jo pian ja sit vois tehä niit Roadtripejä ja olla rannalla ja ooooo <3 Ei tuu valkeeta joulua tänä vuonna. Tulee biitsijoulu. Anyway, Lizen kans kirjotetaa Joulupukille Suomeen kirje suomeks. Kaikki on iha intona aina heti ku kerron et Joulupukki asuu Suomessa. Mulle on tulossa jo paljon vierailijoita sit ku palaan Suomee.

E noho ra,

Lotta

2 comments:

  1. hihihi joulupukki on täältä totta! :-D kyl mulle kelpais tollai parin viikon loma... ei kuule mitään hätää ois, jos koeviikko ois loma :D no ehkä se on siel eri juttu, no se! =) hahaha mä tiiän rugbystä et siin ollaa kasoissa ja siin on kaks joukkuetta :D ? (voit kuvitella ku koitin kirjottaa tota sanaa, rubgy, rudgy, rugdy......) mut siistii kamu et kävelet siel, kuntoilua ! <3 sähä voisit ehdottaa niille pyöräilyä, ku jos siihen kykenee siellä koko vuoden ajan :=) voit tuua mulle greippi puun vaikken tykkääkää niistä, sellai ois silti hieno :D terveisiä täältä syksyisestä suomesta (ainaki tos puistossa on vähän lehtiä jo..), mä jatkan nyt äikän ainetta (JEEEEEEEEEEE!) ja sit katon vaatteet koulukuvaan <3

    LATE-LARTSUKKA-LÖRPPÖNEN

    ReplyDelete
  2. Heipsu Lörpykkä,
    ens viikolla tosiaan oon pari päivää lomalla!! Jeij. Haaahhah! Toi on täsmällee sama mitä mä tiiän Rugbystä tällä hetkellä toivottavasti pian ymmärrän vähä enemmän :'DD pyöräillä aion ainaki seuraavassa isäntäperheessä meen kouluu pyörällä :3 jeejee. greipit ja sitruunat sun muut matkaavat siis kanssani Suomeen puun muodossa ens kesänä :) hheei, voi syksy! Täällä alkaa kohta tulla kevät. Nyt on aika sateista ollu :( jeejee tsemii kokeisii yms yms haluun nähä koulukuvat sit heti!!! <3 terkkuijaa kaikille <3

    ReplyDelete