Wednesday, 3 August 2011

The dream moment at Takapuna Beach

Tänään on jo mun 11. päivä täällä. Oon ollu tääl vast tosi vähän aikaa mut en tajuu kui paljo oon jo ehtiny siin ajas näkee!
Viikonloppu oltiin siis Rotoruan kaupungissa B & G kanssa. Rotorua on tunnettu kuumista lähteistään, mutalähteistä sekä maorikulttuurin yhtenä keskuspaikkana.  Oi mä oisin voinu kattoa ikuisuuksiin sitä ihanaa maaseutua jonka läpi tie kulki! Oisin voinu ottaa tuhansittain kuvia niistä ihanista nummista, kukkuloista ja söpöistä lampaista jotka vaelteli syömässä ruohoa. Mut me sovittiin et aina ku nään söpön maiseman mä huudan stop ja käyn ulkona ottamas kuvan :>
Rotoruan omalaatuinen mutalähteistä johtuva ”eggy smell” ei haitannu vaan B johdatti mua tukka putkella koko ajan uusiin juttuihin. Käytii kattoo mm. Agrodomen lammasshow’ta ja ihailtiin kaukaa kuumia lähteitä, otin satoja kuvia niistä ihanista järvistä ja noustii hissillä korkeelle mäelle ja laskettii Luge-kelkkarata alas. Ja sit museokäynti, jonka aikana mä koin elämäni ekan maanjäristyksen! Se oli kyllä simulaatio mut :--) B vei mua kaikkialle minne normaalisti ihmiset ei osais mennä.
Tää viikko ollaa vaa hoidettu vikoi asioita kuntoo ja löydettii mulle vihdoin koulukengät! Oon vielki vähä kauhuissani siitä et miltä näytän toi koulupuku pääl koko vuoden :D Maanantaina siis alkaa koulu ja ootan jo sitä koska en jaksais enää lomailla vaa haluun tavata ihmisiä! Toisaalt pelottaa vähä. Mut eiköhän siit selvitä :)
Eilen ku ajeltii taas ympäri Aucklandia ja oltiin sitte sellasessa tavaratalossa mikä vastas vähän Stockmannia nii mä näin siellä kaks tuolia jotka oli päällystetty Marimekon punasella unikkokuosilla! Ja se oli hassua. Nää väitti et tääl ois ruisleipää ja oon yrittäny ettii kaupoista mut ei kyl ainakaa samanlaista ku Suomessa :)
Tänää B heitti mut Takapunaan sen jälkee ku oltii kierretty B&G:n omistamat kaikki kolme pizzeriaa ja saatuani niissä yksityisen esittelykierroksen. Se oli oikeesti tosi mielenkiintosta :)
Takapuna on yks North Shoren osa ja mä shoppailin siellä vähän ja sit kävelin Takapuna Beachille mikä on Uuden-Seelannin vastine Australian Bondi Beacihlle. Ja siel oli ihanaa. Tyynenmeren aallot kohis rantahiekalle ja se hiekka oli täynnä kauniita simpukoita, joita mä keräsin muutaman. Aurinko paisto kirkkaalta taivaalta ja monet ihmiset tuli siihen rannalle hetkeks kävelemään tai istuskelemaan jos niillä oli tauko töissä. Mä kävelin hetken ja nautin auringosta ja sit istuin kivelle kirjottamaa. Olin siinä varmaa tunnin. Mut siinä oli hyvä olla ja se oli sellanen the dream moment <3
Nyt yritän pakata laukkuja koska mun pitäis lauantaina muuttaa vihdoin mun ekaa isäntäperheesee ja mä oon levittäytyny tavaroineni  ympäriinsä mun huonetta. Kohta pitää hyvästellä Sunset Road ja ihanat maisemat ja siirtyä uusiin haasteisiin :--)!
Lotta

No comments:

Post a Comment